Saker jag lärt mig på förskolan i San Antonio

Hur pratar man utan ord?
I början var jag väldigt frustrerad över detta. Över att jag inte kunde förstå när barnen entusiastiskt berättade om något de gjort eller något som hänt. Jag ville så gärna kunna ställa fler frågor, kunna busa med barn som jag gör "på svenska" och förklara saker bra. Men nu iefterhand, när barnen fortfarande efter tre månader kommer springandes med en stor kram när jag kommer, har jag insett att vi har pratat mycket. Ofta utan ord.

Hur rengör man ett bord med smutsigt vatten?

Hur lär man någon skriva utan penna?

De här två frågorna har också "fötts" på förskolan. De handlar mer om att jag har insett att jag aldrig saknat något materiellt. Jag har alltid haft blyertspennor och rent vatten. Tacksam.



solnedgång över santa Domingo


Status: Imorgon går jag in i min sista "vanliga" vecka. Det känns helt ofattbart att tiden har gått så snabbt. Jag är så otroligt tacksam för allt jag lärt mig och allt jag har fått här. Har för länge sedan insett att jag har fått så mycket mer än vad jag gett. Hoppas nu på en go sista vecka och att jag ska kunna förbereda mig bra på att åka hem, på att säga hejdå och sen få säga hej.

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh Kakan, det ska bli så gött att få hem dig igen! Men, vad jobbigt för dig att tvingas säga hejdå, det tar ett tag att smälta.

En dag vill jag åka dit med dig, få se allt du sett med egna ögon, men innan dess ska du få beskriva det själv...

2010-05-17 @ 13:14:52
Postat av: Johanna

Ska bli fantastiskt roligt att du kommer hem kära vännen!!

Du är såå sjukt välkommen!!:)

...sorgligt o ta förväl..

Kramar johanna

2010-05-17 @ 13:42:08
Postat av: Ylva

Tung i hjärtat att säga hejdå och inte veta om/när man ses igen! tur att flygresan är lång, hinner gråta massa tårar och ställa in dig lite lite på att träffa alla igen ...och möta rika Sverige...

Längar tills vi ses! HAr inte bestämt om/när vi kommer till Skåne i sommar. Men tror det. Antingen juni eller juli isf. Tycker om dej Karin!! KRAAM

2010-05-18 @ 22:03:32
Postat av: Jasmine Ytterstedt

Hunden är kvar.. allt är sig likt.. hunden satt även där för ett år sen när vi var där.. :)

2010-05-22 @ 23:31:34
URL: http://jasminelouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0