Ny svenskskola

I söndags var jag och Maggan och hyrde ett nytt rum till svensk-skolan. Som det har varit nu har svensk-skolan varit i det som heter missionens hus och i det huset ska Elin och Mattias bo när de kommer till Chiclayo om en knapp månad. Därför är det förberedelser för det som gäller just nu. Det ska röjas, tömmas, målas och fixas lite där innan Elin och Mattias och Joel flyttar in.

Idag började vi med att bära ut de möbler, böcker och saker som behövdes till skolan. Maggan gick ut på gatan och raggade upp en cykeltaxi som kom, och i den fick det sen plats tre bord, tre stolar, en soffa, en fläkt och många låder med småplock. Synd att jag inte hade kameran med, för då hade ni fått se berget av saker som mannen sen drog till gatan bredvid där den nya lokalen finns. Helt galet smidigt faktiskt. Här behövdes inget hyrsläp från Statoil inte. För den här tjänsten tog mannen 6 soles, vilket motsvarar ca. 15 svenska kronor. Maggan tyckte det var aningen dyrt och jag var chockad. Vilken toppenkille asså! =)
Efter det fortsatte Tina och Maggan att röja i huset och jag började packa upp och ställa iordning i den nya svenskskolan. (Erik fick gå hem för han har blivit förkyld och har ont i halsen, pobrecito.) När jag var färdig var jag riktigt nöjd och trivs redan grymt bra med den nya lokalen.

Ikväll kommer tre tjejer från Las Brisas kyrkan för att spela lite spel och umgås. Hoppas på en go kväll och på att spanskan funkar emellanåt iaf. =)

De tre muskutörerna tittar på Laura (Lilla huset på prärien)
och äter klubba, gott!



Kommentarer
Postat av: Maria

Lycka till i den nya lokalen.

Ja det ska bli spännande att se Maggan in action här hemma - inte lika lätt att beställa flyttbil för 15 spänn.

Våra barn ser fram emot Anderssons filmer om Lilla huset på prärien - och fredagsmys med dem. Kram

2010-03-24 @ 09:19:54
Postat av: jonas

Karin!!

"vilken toppenkille"?!?

nu blir jag nervös:P ha ha

puss puss

2010-03-24 @ 11:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0