Havet

Idag har jag badat i Stilla havet. På wikipedia stod det att det upptar 32% av jordens totala yta. Om siffran stämmer eller inte vet jag inte men mäktigt är det iaf.



I morse åkte jag och Maggan ut till Santa Rosa, som är en liten by/samhälle utanför Chiclayo. Det tog ungefär 20 minuter med combi (minibuss) att ta sig ut dit. Därifrån gick vi längs vattenbrynet någon timme (vet inte exakt) till ett större ställe som heter Pimentel. Där fikade vi lite och tog ett riktigt härligt dopp. Jag tyckte det var fantastiskt och njöt verkligen av havet. 



Längs vägen såg vi stora fiskebåtar, små vassbåtar som används av en person till mindre fiske, och fiskare som satt på stranden och rensade sin fisk. Mycket rocka.
Annars var vi ganska ensamma på stranden. För peruanerna är det höst och kallt nu och alltså ingen badsäsong. Men för oss var det toppen. =)



Har även gjort våfflor med Lovisa idag. Helt klart succé.

(ps. Det går alltid att klicka på bilderna för att få de lite större. )

Kommentarer
Postat av: Sanna

Honey! Det är så gött att läa om dig och hur du har det. Saknar dig här i trappan! Massa! Ha det fint!

Snart kommer ett brev :)

2010-03-26 @ 16:10:33
Postat av: cookie

Sanna, hjärtat mitt =) Kul att du skriver att det snart kommer ett brev. blir så mycket överraskning då, haha. Saknar dig toookmycket!! <3 KRAAM

2010-03-27 @ 02:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0