Första dagarna i Chiclayo

Förlåt att det har gått så lång tid sedan jag senast skrev här. Som ni säkert förstår har det hänt mycket här för min del.
Förra helgen, torsdag till söndag, var jag, Elin, Mattias och Joel på utflykt till Juliaca och Puno som ligger ca. sex timmars bussresa från Arequipa. Puno är en stad som ligger precis vid Titicacasjön så på lördagen blev det en tur ut på vassöarna som finns där. Det var en väldigt speciel och annorlunda upplevelse och hela trippen var kanonbra, tyckte jag. Jag hade mycket trevligt. Kanske att jag kan lägga upp lite bilder från det någon dag. =)
På måndagen sen var det avsked på språkinstitutet och i min familj på förmiddagen. Vid tvåtiden gick sen mitt flyg till Lima och senare på kvällen kom jag fram till Chiclayo där Maggan hämtade mig på flygplatsen. Väl här har jag blivit rejält förkyld. Känns lite segt när man helst vill ha ork och energi att lära känna allt nytt här, men är redan lite piggare =) Känns väldigt skönt att äntligen vara här samtidigt som det är lite blandade känslor. Precis när man lärt sig hitta lite i Arequipa, fått in rutiner och lärt känna några lite där, bryter man upp och börjar om med samma process här. Men tror och hoppas på en go tid här. Familjen Andersson verkar ju vara riktigt hyggliga =)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Härligt o höra att du har haft bra dagar!! Tänker på dig... Här hemma börjar solen äntligen titta fram..det är härligt och man får lite vårkänslor! underbart!! =)

Ta hand om dig! Kramar

2010-03-05 @ 12:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback