Vattenkrig

Just nu är det lite som ett allmänt vattenkrig i hela Arequipa. Tydligen pågår det en katolsk carneval (inte särskilt religiös om jag har fattat det hela rätt) där alla killar ska spruta vatten på tjejer och tvärtom. Och det är ju inte direkt oskyldiga små vattenpistoler utan Stora vattenballonger eller hela hinkar med vatten. På söndag kommer det vara som värst. Verkar lite småkul faktiskt... men man är inte helt trygg.

Min dagbok igår blev en "plus och minus-lista" över Peru efter att ha tillbringat två hela veckor här. Som tur var blev det nästan dubbelt så många punkter på plus-sidan. =)
Några saker på plus-sidan:
  • billiga och många Taxi-bilar
  • Mirjam - världens sötaste och snällaste spanskalärare
  • alla parker med fronton-plank och fotbollsplaner
  • bussar som går hela tiden och stannar precis överallt =)
  • FRUKTEN
Om jag ska nämna något negativt så är det verkligen duscharna. Tror aldrig jag kommer vänja mig vid dem. Antingen så är det superhett så man bränner sig eller superkallt. =)
Nu laddar vi för en helg vid Colca-dalen. ska bli kul!
Trevlig helg!!

Kommentarer
Postat av: Betty

Åh, njut av frukten! Mangon är helt underbar... Och granadilla - min favorit :-)

2010-02-13 @ 14:51:25
URL: http://bettysven.blogg.se/
Postat av: Ylva

Härligt med en bra lärare, hur går det med spanskan??

Carneval..både roliga och bra minnen från det. Vi åkte på lastbilsflak och hade med oss massa vattenballonger som vi kastade på folk:) Men när vi var ute på stan sista (värsta) dagen var det inte lika kul. Jag fick massa färg på mig så kläderna blev helt förstörda.. en i klassen fick håret färgat. Extra roligt att attakera gringos gissar jag!:)

massa alla hjärtans dagkramar till dej från oss tre, särskilt Valter!

2010-02-14 @ 19:32:25
Postat av: Johanna

Låter som du har de riktigt härligt!!

Tänker på dig! Kramar gumman!

2010-02-15 @ 14:19:54
Postat av: Maria

Låter härligt med karneval - Fredrik C tog faktiskt upp det i söndags i Gtj att vi ska tillåta oss festa fram till idag innan fastan, precis som i de katolska länderna. Fast här hade man nog blivit mulad istället. Ser att du tycker frukten också är det största plusset. Kan verkligen sakna det.

Var rädd om dig nu på resan.

2010-02-16 @ 09:22:58
Postat av: Maria Ruben

haha, vilken skön katolsk högtid!! Kanske kan införa den här i Sverige. Härligt med vattenkrig:) Här är det dock lite för kallt för den aktiviteten...

2010-04-09 @ 17:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0