Colcadalen

Vet att det redan har hunnit blir lördagen efter, men ska ändå berätta lite om förra helgen.
Förra helgen gjorde jag, Elin, Mattias och Joel en liten utflykt till Colcadalen. På lördag morgon startade vi ca. kl sju från Arequipa. Efter en ca fyra timmar lång bussresa med fantastisk utsikt hela vägen kom vi fram till ett nästan lika fantastiskt hotell där vi fick en god middag. Där vilade vi en timme innan det blev bad i varm källa med masage för min del. Var riktigt go rehab efter fyra timmar i buss. Kroppen mådde såå bra efteråt =)
På söndagen gick vi upp vid halv fem för att ge oss av mot själva Colcadalen. Resan dit var också helt enorm. Bergen är så mäktiga.
Ja, Colca var...ååå... det var helt fantastisk, riktigt vackert (galet underbart!!!). Mycket ögongodis. Man förstår nästan varför människor ber till bergen och bergsguden. Bergen är så stora och mäktiga. De berättar verkligen om sin skapare.

"Jag lyfter mina ögon upp till bergen, varifrån ska min hjälp komma? Min hjälp kommer från Herren som har gjort himmel och jord..." (hämtat från psalm 121 i bibeln)

På söndagskvällen kom vi hem till Arequipa vid fem-tiden och jag var riktigt trött. Äta, duscha, göra läxor och i säng innan en ny vecka full av verb-böjningar skulle köra igång.

Igår var vi ute och åt på en riktigt god kinarestaurant med familjen. Det var en liten avskedsmiddag för ett tyskt par som också har bott i familjen i fyra månader. Mycket trevligt och så underbart god mat. ÅÅ, vad jag älskar god mat!! =)

Och på måndag kör sista veckan med språkstudier igång. Har verkligen gott fort och jag trivs väldigt bra samtidigt som jag ser mycket fram emot (=längtar till) Chiclayo. Ska bli gott att vara på samma ställe lite längre tid och se hur allt fungerar där.

Skriv gärna hur ni mår och har det hemma. Tänker på er mycket och saknar er.

Kommentarer
Postat av: Sanna

VÄNNEN! Så bra att du har det bra och vilken utflykt! gött!

Jag saknar dig massvis! KRAM

2010-02-21 @ 09:08:05
Postat av: karin

Sanna vännen!! Oj vad jag längtar efter dig!! du är så bra vet du =) KRAAM

2010-02-21 @ 19:05:31
Postat av: Elisabet

kakan... gott å läsa hur du har det!! spännande liv, å vad mycket du får uppleva!

jag har det bra här i stan. har just lagat paj i vårt lilla kök, vilket inte e det enklaste när man e flera om att kocka... :) men gott blev det!

skolan tickar på, å jag trivs fint med utbildningen, känns kanon. snart blir det råplugg med anatomi fysiologi. blir tufft men kul!

för övrigt så börjar tålamodet för snö å snödrivor å snöplogar å snöfall att tryta... verkar inte va nån ände på det.längtar till våren!!

allt gott vännen!!

kram

2010-02-21 @ 20:59:17
Postat av: Mor Ulla

Hej Karin!

Så roligt att höra om dina fantastiska upplevelser i Peru.Förstår verkligen att du trivs.

Här hemma håller oss vintern fortfarande i ett hårt grepp- massor med snö.

Far är ute och plogar mest varenda dag.

Judit är på läger på Strandhem och Markus i Transstrand.

Ha de´gott. Vi ber för dig - be för oss du också !

Många kramar Mor

2010-02-22 @ 16:47:59
Postat av: Ylva

Hejsan svejsan!

Hääärligt med en fjälltur! Naturen kan man inte få för mycket av...nästan:)

Känner att jag fått nog av denna kyla som vi har dock, -31,4 när jag for till praktiken idag, huga! Spelar ingen roll hur mycket kirunabo och lapplänning man är - FY så kallt det är.

Annars går det bra på praktiken, trivs ok, känner att jag inte hittat min plats än, men bara hoppas hoppas att det kommer. Valter och Henrik njuter hemma om dagarna. Henrik är så huslig och Valter är bara så söt så söt! Så har vi förresten köpt oss en skoter! Än har det inte gått att köra så mkt pga kylan, men snart.....!:)

Ber att du ska få en fin tid i Peru. Puss

2010-02-23 @ 18:45:11
Postat av: Regina Henriksson

Hej Karin!



Kul att höra att du har det bra. Tänk så mycket du får uppleva.

Här hemma är allt som vanligt. I söndags firade vi Frida som fyllde 5 år. Hon hälsar och tackar för presenten från dig o Jonas.

Snön ligger som ett tjockt täcke. Det är väldigt fint. Barnen älskar snön. I lördags var det riktig kramsnö så då gjorde vi en massa snögubbar.

Ha det fortsatt bra! Vi tänker på dig!

Kramar från Regina, Roger, Frida o Elin

2010-02-24 @ 11:10:19
Postat av: Sofie

Hej Karin!

Ååh, jag blir så glad av att läsa allt du skriver. Det är nästan så jag blir tårögd, Peru är så underbart och jag vill tillbaka.

Fyra veckor spanska! Nu har du kött på benen och har förmodligen inte så mycket nytta av de få orden spanska jag och Emma försökte lära dig ;)

Jag hoppas verkligen att du ska trivas i Chiclayo nu och att du ska känna dig behövd i dina uppgifter.

Hela familjen Andersson är hur go'a som helst!! :D Hälsa.

Ta hand om dig! Jag ber för dig.

Kramar dig vännen! /Sofie

2010-03-01 @ 23:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback