en synvinkel

Jag har länge velat citera min vän M, men har inte riktigt vetat var jag skulle göra det. Här kommer iaf. en liten synvinkel från hennes reflektioner efter en resa till Etiopien nu i vår. Hon skrev ett mejl och berättade hur hon haft det och delade några tankar från resan. En tanke löd såhär:

"Mötte också en stor glädje i att känna Gud hos människor. De hade sådana visioner och ambitioner med sina liv. Ungdomar som sa att de ville frälsa hela Etiopien. När de frågade oss om våra visoner för Sverige så hade vi inget svar. De frågade oss vad vi skulle göra för att kristna Sverige, återigen hade vi inget svar. Det var pinsamt att vi med all vår utbildning och alla våra pengar inte visste vad vi skulle säga."

Ofta tror jag att vår utbildning och våra pengar i Sverige blir ett hinder för oss. Hur ska vi kunna använda dehär sakerna på ett bra sätt? Hur hade dessa Etiopiska ungdomarna använt våra pengar och vår kunskap om de fått chansen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0