Torsdag nr 2

Tjena!!

Idag tänkte jag mest visa er lite bilder. Den här torsdagen har varit ganska lik den förra. Vi har haft Tea-afternoon för kvinnor men den här gången lyckades jag inte få någon intervju. Jag träffade en kille idag som gärna ville hjälpa mig. Men han hann inte riktigt så det blev inget av med det. Det känns tråkigt men han sa att jag kunde maila honom, så kanske att han kan hjälpa mig ändå.



Här är lite smått och gått från den dagliga smörgåsförberedningen och från utdelningen som sker på Plattan klockan ett varje dag. Det blir alltid en riktigt härlig stund.







De här bilderna är från tisdagen då vi har brunch i det som kallas Lillkyrkan. Vi får man från två hotel, men på de här bilderna har den bara precis kommit så allt är inte framdukat.





Idag har Elin även fått en snygg tatuering på benet och vi har lagat smarrig mat till Marta och Anton som tack för att vi fått bo hos dem. Det blev succé, helt klart!
Fotot på Elin i tågfönstret blev ganska snyggt, eller vad tycker ni?





Annar känns det fruktansvärt tråkig att lämna kyrkan imorgon. Jag vet att jag kommer att komma tillbaka hit. De här två veckorna har gett mig väldigt mycket och kyrkans arbete har fått visa mig många nya saker. Helst skulle jag vilja stanna här någon månad till. Under de här två veckorna har jag bara kunnat nosa på hur det är att vara hemlös. Jag har bara precis få se och känna en liten del av hur situationen ser ut för hemlösa personer i Stockholm, hösten 2007. För att verkligen besvara frågan jag kom hit för att besvara kräver så mycket mer än två veckor i Klara kyrka. Samtidigt är jag så otroligt tacksam för att jag har fått vara med här och se lite. Att få hjälpa till så mycket har också varit väldigt roligt. Det jag kommer minnas mest är de människor som jag har fått träffa och snacka med på dagarna. Både de man träffat på Plattan och de som jobbar i Kyrkan. 08:or är ju ganska hyggliga ändå. =)


Ciao!













Kommentarer
Postat av: Dan Svensson

Jag tror att jag förstår hur du känner dig, det är så kort med tid!! Men jag tror att vi kan göra det bästa av situationen och få ihopa ett bra projektarbete, eller hur! Annars är du välkommen tillbaka, vi ses på måndag!
MVH Dan Svensson

2007-11-09 @ 10:44:26
Postat av: sanni:D

du, den där plattan har jag gått på:D haha:)
keft,
saknar dig gumman, kom tillbaks nu:D.:).. haha kan dan skriva på blogg?:O.. haha:d
älskar dig

2007-11-09 @ 13:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0