Måndag v.2


Tja!

Nu är det måndag igen och jag har verkligen haft en riktigt skön helg. Den blev inte riktigt som jag tänkt mig, men den var bra ändå. I lördags var det meningen att vi skulle få pluggat en hel del, men ist'llet blev det att vi somnade över böckerna och gick sedan 3km till ica för att handla hur mycket mat som helst. Sen gick vi hem med all mat i ryggsäckar. Det kallas jag friskt! Lördagkväll avslutades med en härlig pysslekväll.
Efter kyrkan på söndag var det uppsala stad som gällde. Jag och Elin shoppade lite och Anton och Marta visade oss runt lite. Vi var inne i den helt sjukt stora Domkyrkan. Den är verkligen helt enorm.  




Sömnen behövde jag iallafall väldigt mycket. Idag kunde man åka till Klara lite piggare och vi har haft en go dag. Detta har nog varit vår längsta dag i kyrkan. Vi kom till klockan åtta och stack nog inte därifrån förrens vid fem.

På plattan var det väldigt kallt idag. När det blåser är det inget vidare att stå där. Det blir liksom drag där under och riktigt ruggit. Jag snackade med en kille som inte alls tyckte att det var kallt. Jag förmodar att han var ganska härdad. Han sa att det var inte förrens det var nere vid minus 25 som vi skulle börja snacka kyla. OJOJOJ. Det är helt ofattbart när man själv tänker på hur mycket man fryser efter bara en och en halv timme där. Idag snackade jag också med några ungdomar för första gången. Det var riktigt skoj. Men det blev inte så mycket. De är antingen väldigt ytliga och skämtsamma eller väldigt reserverade.



På bilderna här ovanför finns från vänster: Jean-Pedro, härlig kille som hjälper till frivilligt, Elin, som önskar hon kunde spela gitarr, volontär-Joel, Dawod, den härligaste människa jag träffat, även kallas Saddam av folket på Plattan. (hihi) Sen ser ni hur det ser ut när vi varje morgon sitter och brer mackor som vi senare serverar på Plattan.

Har verkligen upptäckt så många underbara människor under veckan i Klara. Detta kommer jag säker säga flera gånger om men vissa går bara inte att hylla tillräckligt.



Hoppas ni har det gott hemma i skåne. Här blir vi förresten anklagade för att vara både danskar och prata konstigt. =)

feta kramar Karin

Kommentarer
Postat av: Filip.N

Spännande att läsa! :) Ta de nu lugnt in the big city - en skaune tös som du bör ju inte vara där uppe egentligen...vi saknar dig på kronan...:)

Filip nilsson, örkelljunga (ente brossan din..)

2007-11-06 @ 01:25:15
Postat av: Emma Björkman

Karin! Trevligt blogg du har klirrat, mycket trevligt o läsa också.. Säg hej till stholm från mig :) Kram

2007-11-06 @ 19:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0