Brnuch för andra gången !



Heej!!

Idag har varit en "vanlig tisdag" med brunchen för hemlösa. Jag och Elin hjälpte till med den, den här veckan också. Idag kom den fler besökare än sist och det var skoj. Det blev fullt upp och mycket att göra. Med mycket folk menar jag ingefär 25 besökare i en liten lokal. Men det fungerar bra tycker jag. I Klara vet man hur man utnyttjar yta på bästa sätt.. =) Jag och Elin tog en del kort när vi dukat färdigt men vi fick tyvärr inte med oss kameran ner till datorsalen ikväll så de kommer upp senare, förhoppningsvis. Vi ska även försöka ta lite bilder på Plattan så att ni kan få en liten uppfattning om hur det fungerar och ser ut när vi är där.

Annars känner jag att det är samma problem som förra veckan. Det är svårt att få de samtal man hade hoppats på och det blir mer att man hjälper till så mycket man kan och pratar mycket om allt annat än just hemlöshet. Men allt detta är också väldigt viktigt och har verkligen gett mig mycket. Jag har även funderat på vad jag skulle kunna göra åt detta. Kanske skulle man kunna få ett samtal med någon av de personer som säjler Situation Sthlm. De har säkert mycket att berätta om. Jag får helt enkelt se hur dagarna utvecklas.


Vi fick förresten snö i helgen också. Men den är som tur är borta igen. Vinter vill vi inte ha redan. Jag hoppas att det fortfarande är solsken och värme i Skåne!! =)

ha det gott!!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Super-Hjalmis

Tyvärr Kakan, sol och värme vet vi inte vad är hemma i Skåne. Jag har inte sett solen på så länge att jag börjar känna mig lika blek som en och annan jag känner.

Det regnar mest och är höstigt. Fy vad jag hatar hösten, du får ta med dig lite solsken hem om det är möjligt.

2007-11-08 @ 16:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0